Na het succes van de weekmenu’s binnen het thema “mag het iets minder zijn?” wordt het tijd voor een vervolg. Deze keer geef ik je suggesties voor het vierde weekmenu: gezond eten met het gezin!

Gezond eten met kinderen | eethetbeter.nl

Wat eten we vandaag?

Vorige maand plaatste ik enkele weekmenu’s waarbij minder stress absoluut één van de peilers was. Wij streven ernaar om eens per week “grote” boodschappen te doen en bedenken dus van tevoren wat we de rest van de week gaan eten. Het bedenken wat er op tafel gezet gaat worden is iedere keer weer een opgave, zelfs voor een foodie als ik. Vandaar deze suggesties voor het menu. Niet alleen voor jou, maar ook voor mezelf 😉

Kinderen eten met de pot mee

Ik vind het belangrijk om tijdens het diner allemaal (ongeveer) hetzelfde te eten. Als de kinderen iets niet willen eten dan is dat oké… maar ze krijgen zeker niets anders! Met een continurooster op school en wellicht ook een stukje sociale druk is het lastiger om tussen de middag iedereen hetzelfde voor te schotelen. Dat vereist wat meer creativiteit en aanpassingsvermogen.

Zou jij interesse hebben in een weekmenu met meer lunches voor onderweg?

Weekmenu #4: gezond eten met het gezin

Onderstaand weekmenu bevat suggesties voor ontbijt, lunch, diner en tussendoortjes. Er is rekening gehouden met een juiste balans tussen groente en fruit, er is voldoende variatie in de eiwitbronnen en de basis van de gerechten is vers en puur.

 

[table id=6 /]

 

Let wel: dit menu is niet bedoeld om af te vallen en is zo algemeen mogelijk gemaakt. Doel van dit weekmenu het het laten zien hoe eenvoudig je lekker, leuk en gezond kunt eten met verse en pure ingrediënten. Heb je specifieke voedingswensen of gezondheidsklachten, dan kan je altijd contact opnemen voor een voedingsconsult. Je kunt geen rechten ontlenen aan dit weekmenu. Lees ook mijn disclaimer.

Weekmenu gezond eten met het gezin | eethetbeter.nl