Het is niet altijd eenvoudig om een lekkere lunch te voorzien. Vaak heb je niet veel tijd waardoor een snelle hap soms de beste oplossing is. Gelukkig zijn wraps over het algemeen gezond en heb je een oneindig veel mogelijkheden in het beleggen ervan. Je kan ervoor kiezen om volledig te beleggen met groenten, maar ook kip of andere soorten vlees hebben hun plaats op een wrap. Op het internet vind je tal van recepten waardoor je zeker wel iets vindt dat je zal smaken.

Gezonde wraps lunch

Zoals hierboven al is vermeld, heb je eindeloos veel mogelijkheden bij het beleggen van je wrap. Je kan het heel eenvoudig houden door enkel wat groenten op je wrap te leggen. Denk maar aan tomaatjes, salade, komkommer en een eitje. Op deze manier is een wrap dan wat te vergelijken met een smos op een broodje. Wil je toch iets anders, dan kan je bijvoorbeeld kiezen voor een wrap met wat tonijnsalade. Als je wat extra tijd hebt, kan je de tonijnsalade ook zelf maken. Indien je bijvoorbeeld kip niet lekker vindt, kan je het altijd vervangen door onder meer rosbief. Dit in combinatie met zongedroogde tomaten en wat rucola zorgt voor een heerlijke wrap. 

Gezonde lunch wraps afvallen

Wanneer je een wrap wil eten tijdens je dieet, kies je best voor zoveel mogelijk groenten. Een saus zoals mayonaise of ketchup is in dit geval geen aanrader. Wil je toch iets extra, dan kan je hummus toevoegen. 

Een andere gezonde wrap is een wrap met feta en een crème van rucola. Om de crème te maken, voeg je een beetje mosterd en wat natuur plattekaas toe. Zo blijft het gezond, maar is je wrap niet te droog. Wat tomaatjes om je wrap te vullen, is ook zeker een optie. 

Een wrap kan je ook beleggen met zoete aardappel. Als je dit combineert met zwarte bonen en avocado, heb je een wrap boordevol eiwitten waardoor je zonder problemen de dag doorkomt. 

Gezonde wraps met kip lunch

Wanneer je een wrap met kip wil, is een klassieker natuurlijk een wrap met kip en pesto. Je kan de wrap verder opvullen met wat komkommer en ajuin en eventueel pijnboompitten om er een krokante touch aan te geven. Al kan je in principe ook alles combineren met kip. Een wrap met kip, wat salade, komkommer, tomaatjes en roomkaas is ook een optie. Wanneer je kiest voor roomkaas met kruiden, krijg je een frisse toets. 

Je kan ook je kip warm tussen je wrap leggen. Een lekker recept is bijvoorbeeld geroosterde kip, wat guacamole en een tomatensalsa. De tomatensalsa kan uit verschillende kruiden bestaan, afhankelijk van wat jij lekker vindt. 

Nadat je een wrap hebt belegd, kan je het ook grillen in een pan zodat je een warme lunch hebt. Wanneer je dan kip combineert met wat kaas en avocado, dan smelt de kaas over de andere ingrediënten.  

Welke wraps neem je het beste?

Wanneer je in de winkel op zoek gaat naar wraps, heb je verschillende mogelijkheden. Zo kan je in de meeste supermarkten kiezen tussen onder meer volkoren en meergranen wraps. In sommige winkels heb je nog de extra keuze tussen groenten wraps of koolhydraatarme wraps. Het is niet altijd eenvoudig om de juiste wraps te kiezen. Om te kijken wat echt de gezondste wraps zijn, moet je ook kijken naar de ingrediënten die de wraps bevatten. 

Meergranen wraps zijn niet altijd gezonder dan gewone witte wraps. Ze bevatten namelijk vaak deze hoeveelheid vezels als de witte versie. Meergranen wil enkel zeggen dat het product in kwestie van meerdere soorten granen is gemaakt. Volkoren wraps bevatten het meeste vezels.

Daarnaast zou je denken dat ook groenten wraps een goede keuze is omdat groenten nu eenmaal gezond zijn, maar ze zijn niet gezonder dan volkoren wraps omdat ze minder vezels bevatten. Vezels zorgen er namelijk ook voor dat je een verzadigd gevoel hebt na het eten. 

Een kleine tip: Om ervoor te zorgen dat je wraps niet scheuren tijdens het oprollen, kan je ze een tiental seconden in een microgolfoven opwarmen zodat ze wat eenvoudiger te plooien zijn.