Ontbijten is belangrijk om productief te zijn en optimaal te presteren op je werk en op school. Maar ook tijdens je sollicitatiegesprek kun je veel hebben aan een goed ontbijt. Vijf ontbijttips om beter voor de dag te komen tijdens deze belangrijke afspraak:

5 ontbijttips om beter voor de dag te komen tijdens je sollicitatiegesprek
  • Pinterest
  • Facebook
  • Google+
  • Twitter
  • Print Friendly

Tip 1: Eet!

Je ontbijt overslaan kan niet alleen zorgen voor een gebrek aan concentratie tijdens je sollicitatiegesprek. Ook kun je last krijgen van vermoeidheid en een slecht humeur als je ’s ochtends niet ontbijt. Het kan zelfs leiden tot een verminderde cognitieve functie.

Zelfs als je zo zenuwachtig bent dat je alleen een beschuitje of banaan naar binnen kunt krijgen, doe dat dan in ieder geval. Dan lukt het beter om tijdens je sollicitatiegesprek de beste versie van jezelf te zijn.

Tip 2: Avocado is je beste vriend

Avocado is niet alleen erg lekker. Deze vrucht geeft je lange tijd een verzadigd gevoel. Bovendien zijn de enkelvoudig verzadigde vetten in avocado’s goed om je bloedsuiker stabiel te houden en je cognitieve vermogen te verbeteren.

Op deze manier helpt avocado om tijdens je sollicitatiegesprek steeds scherp en gefocust te blijven. Om de grijze cellen helemaal wakker te maken, strooi je nog een paar chilivlokken over de avocado.

Tip 3: Vermijd suiker

Het is belangrijk om genoeg slaap te krijgen vóór je sollicitatiegesprek. Als je een slechte nacht hebt gehad en een boost nodig hebt, lijkt het gemakkelijk om jezelf met suiker op te peppen.

Gebruik liever geen suiker om jezelf en boost te geven. Suiker laat namelijk je bloedsuikerspiegel stijgen en zorgt daarna voor een onvermijdelijke crash. Dat is niet zo handig als je dan middenin je sollicitatiegesprek zit. Bovendien zorgt een hoge bloedsuikerspiegel voor vetopslag, en dat wil je niet hebben als je later ook nog goed voor de dag wilt komen.

Tip 4: Eet havermout met bessen als ontbijt

Havermout is een ideaal ontbijt vanwege de grote hoeveelheid B-vitamines in dit graan. Deze zorgen ervoor datje tijdens een sollicitatiegesprek steeds je concentratie behoudt. Bovendien is havermout vriendelijk voor je gewicht vanwege de langzame koolhydraten die het bevat. Om die reden is dit graan dan ook in het koolhydraatarm dieet te vinden.

Strooi je nog een handje blauwe bessen over je bordje havermout, dan zijn je hersenen tijdens je sollicitatiegesprek goed beschermd tegen stress. Daar zorgen de flavonoïden in deze bessen voor. Houd je niet van blauwe bessen, dan kies je gewoon andere bessen. Alle bessen zitten boordevol flavonoïden die onze hersencellen beschermen wanneer we dat het meest nodig hebben.

Tip 5: Als je toch honger krijgt, neem dan noten

Als het je door de zenuwen niet lukt om goed te ontbijten en je onderweg of vlak voor je sollicitatiegesprek honger krijgt, zorg dan dat je noten bij je hebt. Deze stimuleren niet alleen je hersenen, maar geven je bovendien een goed humeur. Zo ben jij op je best tijdens je sollicitatiegesprek!

Ik hoop dat dit artikel je helpt om zo goed mogelijk voor de dag te komen tijdens je sollicitatiegesprek. Heb je nog meer tips? Deel ze dan hieronder in de reacties!

5 ontbijttips om beter voor de dag te komen tijdens je sollicitatiegesprek
  • Pinterest
  • Facebook
  • Google+
  • Twitter
  • Print Friendly

Annemiek Shrestha

Ik eet graag lekker en gezond en ik sport regelmatig. Zo blijf ik fit en in vorm. Als health blogger voor Floraa.nl kan ik mijn interesse in gezonde voeding en beweging combineren met mijn liefde voor schrijven.

Iedere vrijdagochtend de lekkerste gezonde recepten en leukste tips voor het hele gezin in jouw mailbox? En bovendien een GRATIS ebook ontvangen met gezonde traktaties? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!


Pin It on Pinterest