Hilarisch vinden mijn kinderen het: een poepdokter! Praten over poep en plas is natuurlijk té grappig voor die kleintjes en als er dan ook nog zo’n bijna-verboden-woord op een boek staat is het helemaal zeer vermakelijk. In het tweede boek van Nienke Tode-Gottenbos “De Poepdokter bakt ze bruin” geeft De Groene Vrouw praktische handvaten om een fijne omgeving de creëren voor je darmbewoners. Lees hier mijn boekrecensie en doe mee met de winactie!

Boekrecensie "De Poepdokter bakt ze bruin" | eethetbeter.nl
  • Pinterest
  • Facebook
  • Google+
  • Twitter
  • Print Friendly

Lekker op de bank

Terwijl de laatste sneeuw weg smelt kruip ik onder een dekentje op de bank. De zon piept net tussen de gordijnen door en ik geniet van een kopje kruidenthee. Even op de bank met een boek, even genieten van wat tijd voor mezelf. Ik lees “De Poepdokter bakt ze bruin”, een boek over hoe je jouw darmflora kunt herstellen. Het kleurrijke boek barst uit zijn voegen van de recepten, tips en zelfs oefeningen en massage. Heerlijk leesvoer voor een middagje bank dus, zeker als het gevolgd wordt door wat momenten in de keuken.

Uit de losse pols

Enige tijd geleden las ik het eerste boek van Nienke Tode: “De Poepdokter – gezond van mond tot kont”. Mijn recensie hierover lees je hier. Opvallend aan beide boeken is dat het lijkt alsof ze uit de losse pols geschreven zijn. Daarmee bedoel ik dat het lekker soepel weg leest. De recepten geven de grote lijnen aan, maar zeuren niet over grammen of milliliters. Het heeft een hoog “doe maar wat”-gehalte en daar hou ik van!

Ondanks de vloeiende schrijfstijl van Nienke is het geen chaotisch geheel geworden. De hardcover telt een kleine 200 bladzijdes en is ingedeeld in drie onderdelen. Het eerste stuk bevat informatie, het tweede recepten en het derde gedeelte gaat over beweging. Gezondheid bestaat immers niet uit voeding alleen!

Boekrecensie Nienke Tode-Gottenbos | eethetbeter.nl
  • Pinterest
  • Facebook
  • Google+
  • Twitter
  • Print Friendly

Recepten voor een gezonde darmflora

Waarom die darmflora nou zo belangrijk is? Dat is natuurlijk om meer redenen dan enkel een goede stoelgang. De darmflora heeft namelijk invloed op je algehele gezondheid en gestel. Denk bijvoorbeeld aan het immuunsysteem, een gezonde hersenwerking, een stralende huid én een gezond gewicht.

Volgens de informatie op de achterflap bevat De Poepdokter bakt ze bruin meer dan 45 recepten voor een gezonde darmflora. Ondanks mijn liefde voor cijfers (mijn bijnaam is ook wel MiekStatistiek) heb ik ze niet gecontroleerd. Ik zie vooral veel lekkere recepten die zijn doorspekt met nuttige voedingsweetjes. Over de vezels in uien bijvoorbeeld en waarom ze soms voor rommelende darmen zorgen. Weet jij waardoor dat is? Klein nadeel van de recepten vind ik dat de foto en het recept zijn gescheiden en er boven de tekst geen duidelijke omschrijving staat.

Beide Poepdokter-boeken winnen?

Dit tweede boek van Nienke Tode-Gottenbos is een mooie aanvulling op het eerste. Het geeft de theorie handjes en voetjes als het ware. Weet je wat zo superleuk is? Ik mag “De Poepdokter 1 – Gezond van mond tot kont” en “De Poepdokter 2 – Bakt ze bruin” weggeven! Je kunt beide boeken winnen door hieronder in een reactie te laten weten waarom jij blij wordt van de Poepdokter-boeken! Meedoen kan tot en met 13 maart 2017. Ik maak de winnaar via e-mail bekend en verwacht binnen 24 uur reactie voordat de prijs naar een volgende gaat. Vergeet dus niet je mailbox (en ook je spam) op 14 maart te controleren!

“De Poepdokter bakt ze bruin” van Nienke Tode-Gottenbos is voor €24,95 te bestellen bij Bol.com of de boekhandel.

Poepdokter boeken winnen | eethetbeter.nl
  • Pinterest
  • Facebook
  • Google+
  • Twitter
  • Print Friendly

Deze boekrecensie met winactie is mogelijk gemaakt door Spl!nt Media. Lees ook mijn disclaimer.

Annemieke Statz

Foodblogger bij Eet het beter
Enthousiaste dertiger, samenwonend in Ede en moeder van drie jongens (2008, 2010 en 2015). Voedingsadviseur. Altijd bezig met (gezond) eten, beweging en ontspanning. Wil iedere dag een beetje beter worden ❤

Laatste berichten door Annemieke Statz (bekijk alles)

Iedere vrijdagochtend de lekkerste gezonde recepten en leukste tips voor het hele gezin in jouw mailbox? En bovendien een GRATIS ebook ontvangen met gezonde traktaties? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Pin It on Pinterest