De tweede week van #30voeljefit loopt op zijn einde. Tijd voor een eetdagboek! Ik merk in mijn omgeving namelijk dat jullie best nieuwsgierig zijn naar hoe het mij vergaat met de “regels” 🙂

Maandag

Vroeg op vandaag want ik ga werken bij wehkamp en de kinderen gaan naar school en oma. Meneer Eet het beter maakt het ontbijt en de lunch terwijl ik ervoor zorg dat de boys en ik aangekleed zijn. Maar eerst een lauwwarm glaasje Sole!

Lief maakte een warme havermoutpap met blauwe bes en witte druif voor me. Ik deed daar zelf wat lijnzaadolie bij en dronk een kopje groene thee. Ook nam ik mijn medicijnen en supplementen in.

Mijn tienuurtje was een appel met een handje amandelen. Aangezien ik een nogal gevoelige bloedsuikerspiegel heb, eet ik deze twee vaak als combinatie. Dit voorkomt dat ik na 5 minuten alweer honger heb.

De werklunch bestond uit kliekjes van het weekend: salade met ei, een sneetje zelfgebakken desembrood met kaas dat over was van het zondagse ontbijt en een speltpannekoek. Ik eet vaak achter mijn computer, terwijl ik weet dat ik dit beter niet zou moeten doen…

Kliekjeslunch op het werk | eethetbeter.nl

In het weekend verwerken we vaak een grote hoeveelheid groente en fruit tot sapjes met behulp van de slowjuicer. De sappen vriezen we in, waardoor ik op het werk rond 16 uur een extra portie energie tot me kan nemen. Erg lekker! Deze keer had ik een groen sapje, waarbij ik twee rijstwafels met pindakaas at.

Hup hup, vanuit het werk vlug door naar fysiotherapie voor een uurtje fitness. Het ontzwangeren gaat nog niet zonder slag of stoot. De bekkenpijn is zo goed als over, maar mijn buikspieren zitten nog niet op zijn plaats waardoor ik rugklachten heb. En een dikke buik ’s avonds. Dat bleek maar weer toen iemand mij bij FysioFitness aanzag voor een van de zwangere dames. Oeps!

Het was half 8 toen ik thuiskwam. Niet alleen ik had trek gekregen, mijn babyzoon lustte ook wel een slokje. En zo zat ik, zoals iedere maandagavond, met mijn bord op de bank terwijl mini op mijn schoot een slokje borstvoeding nam. Meneer Eethetbeter had broccoli met schnitzel voor me klaargemaakt.

Eten op de bank | borstvoeding | eethetbeter.nl

Een uur later installeerde ik me met een kopje thee achter de computer om te starten met mijn werk voor SoloBioMooi. Om half 10 dronk ik een glaasje verse sinaasappelsap met een blokje oude kaas van Remeker. Pas na middernacht sloot ik mijn ogen. Gaap!

Dinsdag

Ik start mijn dag opnieuw met een glas Sole, een kop groene thee en havermoutpap (met aardbei en rozijnen). Ik breng baby eet het beter naar mijn beste vriendin, de grote boys naar school en ik stap in de auto naar mijn coach voor een goed gesprek. Het is fijn dat er iemand is die me kritisch naar mezelf laat kijken (en vooral: waar ik ook naar luister, haha!). Ik drink er een kopje kamillethee en eet in de auto lijnzaadcrackers en een appel.

Ik ben blij dat ik bij mijn vriendin kan lunchen, want na het gesprek, de autorit en het kolven is het alweer tijd om te eten. Ze serveert me twee speltcrackers met ei en avocado. Hond Suus wil ook graag proeven 🙂

Hond Suus eet ook mee | eethetbeter.nl

Omstreeks half 3 haal ik mijn oudste twee kinderen uit school en spreken we de dag door onder een hapje en een drankje. Ik besluit stiekem een kop koffie te nemen. Ik heb hoofdpijn en gek genoeg lijkt koffie de oplossing (onzin natuurlijk). Ik snoep er een perzik bij en een klein plakje desembrood met pindakaas. Jaja, het is geen combinatie, maar ik heb nog trek.

Tijdens het koken doe ik me tegoed aan een zak wortels en wat komkommers. Tegenwoordig zet ik ook vaak wat rauwkost neer voor de jongens als ik met het eten ga beginnen. Dat schudt de spijsvertering wakker en – met dank aan onze bodemloze put genen – ontneemt ons dat zeker niet de eetlust. Vanavond eten we wortels met een Jalapeno burger (Lidl, aanrader!). Ik neem er, zoals bijna iedere avond, een visolie capsule bij.

Jalapeno burger Lidl | eethetbeter.nl

Nu ik toch al uit de bocht gevlogen ben neem ik om 20 uur weer een kopje koffie. Deze keer met een stukje chocolade van 85%. Een moeder van school maakte me alert op deze chocolade van Aldi (€1,19). Het zit in kleine stukjes verpakt en is niet bitter. Echt een supertip van haar, want ik vind het erg lekker!

Woensdag

Vandaag mag ik weer werken. Na een glas sole bestaat mijn ontbijt uit chocolademousse, groene thee en  medicijnen / supplementen. Ik had dinsdagavond geen fut meer om de lunch voor te bereiden, dus ik heb willekeurig wat uit de diepvries gehaald. Op de foto kun je zien wat ik at gedurende de werkdag:

Wat ik eet op mijn werk | eethetbeter.nl

2 appels, 1 ei, wat wortels, wat rauwe, gemengde noten, een sapje (watermeloen / aardbei), 2 plakjes gehakt notenbrood, 2 bolletjes vruchtenbrood met roomboter en 1 chocolademuffin met frambozen.

En het ging op. Sterker nog, ik had weer meer gelust. Ik zei je toch al dat ik een bodemloze put ben? 😉

Diner van meneer eethetbeter | eethetbeter.nl

Meneer Eet het beter zorgde voor het diner: roergebakken groente met varkenshaas en cashewnoten. Op deze foto ziet het er niet uit, maar het was heerlijk!

’s Avonds at ik nog een chocolademuffin bij mijn thee voordat ik naar yogales ging. Ook daar kreeg ik een kopje thee. Bij thuiskomst bleek mijn mailbox ontploft door de vele reacties op de winactie met de lunchbox. GAAF! Moe maar voldaan dook ik tegen 12 uur mijn bedje in.

Wat verder ter op tafel komt

Ik drink heel veel water en soms een kopje (groene) thee. Mijn handtas puilt uit van de doosjes rozijnen voor de snelle trek en ik slik aardig wat pilletjes omdat ik geloof dat ik me er beter van voel.

Mijn supplementen: Vitakruid Multi Dag & Nacht Mama, Visolie 1000 Omega 3, Bio-Kult Probiotica. Mijn medicijnen: omeprazol, een maagzuurremmer. Uit onderzoek is inmiddels gebleken dat mijn keelpijn ontstaat vanuit een kleine middenrifsbreuk (maagzuur dat terug de slokdarm in vloeit). Ik ben nog zoekende naar een holistische visie èn oplossing die ik toe kan passen als ik borstvoeding geef. Tips zijn heel welkom!

Zoals je kunt zien gaat het best goed met de #30voeljefit richtlijnen. De koffie had ik natuurlijk beter niet kunnen drinken, maar ja, er was zoveel dat wèl goed ging! In mijn betere leefstijl zijn nog een paar kleine puntjes die aandacht verdienen, waarvan het eten van vlees er zeker eentje is. I know.

Sjonge, dit stuk is veel langer geworden dan ik van plan was. Vond je het leuk om te lezen? Of heb je nog vragen? Ik lees het graag in de comments!

Dit blog is geschreven in het kader van #30voeljefit. Tijdens “30 dagen voel je fit” nemen SuzanneRenyLinda en ik je een maand lang mee in een bewustwordingsproces over een gezonde leefstijl. Geen uitgekauwde menu’s en oefeningen, maar wel vol inspiratie en recepten. Meer informatie lees je hier.