Oh my, ik ben echt een drama met eetdagboeken! Niet alleen omdat ik veel te veel en veel te vaak eet, maar vooral omdat ik doorgaans vergeet om een mooie foto te maken. Of dat ik de setting niet goed genoeg vind voor een foto… Anyway, bij deze toch: mijn eerste FeelGoodBoost eetdagboek!

mijn eerste FeelGoodBoost eetdagboek | eethetbeter.nl

Sole

Ik start mijn dag altijd met een heerlijk glaasje “zeewater”. Het warme, zoute water geeft mijn lichaam een echte boost en ik vind het inmiddels ook echt lekker. Een Sole geeft het lichaam mineralen en sporenelementen op lichaamstemperatuur, waardoor het direct opneembaar is.

Voedingssupplementen

Een paar weken geleden bezocht ik de mesoloog voor een bodycheck en om te zien of de voedingssupplementen die ik slik nog bij mijn lichaam passen. Guess what? Ik kon gewoon stoppen met een deel van de pillen. Dat bespaart weer geld 🙂 Ik gebruik nu alleen nog een pre- en probiotica, een visolie en tweemaal daags een capsule van Holisan. Voorheen slikte ik ook dagelijks multivitamines en soms magnesium.

Dag 1

Voor mij een werkdag, die ik uiteraard start met een Sole. Als ontbijt maakt meneer Eethetbeter een groene smoothie voor me. Er zit spinazie, avocado, banaan en aardbei in. Ik voeg ook wat pompoenpitten toe zodat ik wat de kauwen heb. Wij eten onze smoothies sowieso altijd met een lepel!

Mijn bloedsuikerspiegel is erg gevoelig en ik kan ook niet goed tegen fruitsuikers. Het beperken van fruit gaat me nog erg moeilijk af helaas en daarom combineer ik vruchten doorgaans met vetten (avocado of noten) of voeg ik wat kaneel toe. Tussendoor eet ik daarom een appel met amandelen.

Lunchtijd

Een paar weken geleden ben ik gestart met The Green Happiness (TGH), een veganistisch voedingsprogramma. Helaas pakte dat voor mij niet goed uit. Naast een intolerantie voor fructose, werd bij mesologie een overgevoeligheid voor peulvruchten, cacao, walnoten en lactose ontdekt. Een aantal recepten uit TGH zijn gebleven, zoals de happy sandwich. Een heerlijke combinatie van speltbrood met rode kool en pesto. Ik nam een “bouwpakketje” mee naar mijn werk.

Tussendoor snoepte ik wat wortels en druiven weg. Lekker!

Happy Sandwich TGH | eethetbeter.nl

Diner

Het was tijd voor een nieuw recept! We maakten Turkse Gehaktkebab met wortels en krielaardappels. Daarna snoepte ik nog wat gedroogde abrikozen. Niet goed voor mij, maar ik ben een beetje inspiratieloos nu ik mijn stukje pure chocolade bij de thee moet missen.

Over thee gesproken: ik drink af en toe thee en een kopje koffie per dag. Verder alleen maar water, veel water!

Turkse gehaktkebab | eethetbeter.nl

Dag 2

Vrij vandaag! Ik startte de dag met een Sole en glaasje probiotica, gevolgd door een schaaltje havermoutpap. Door het papje van amandelmelk en en havermout zit ook wortel en gember. Dat moet je echt eens proeven! Ik drink er een kopje groene thee bij.

Tussendoor eet ik een banaan met kaneel, daar had ik zo’n zin in!

Kliekjeslunch

Mijn middageten was nogal simpel. Er waren wortels over van de avond ervoor en die heb ik op met een beetje olie en azijn, peterselie, pistachenoten en een gekookt eitje. Ik ben altijd gek op het gebruik van de restjes voor het eten van de volgende dag!

Tussendoortje eetdagboek FGB | eethetbeter.nl

Ik at een appel met amandelen als snack, maar bleef trek houden. Toen nog maar een rijstwafel met cashewnotenpasta er achteraan…

Dinertime

Ik had al tijden zo’n zin om een alternatief broodje hamburger te maken, dat ik los ging in de keuken met groente en eieren. Het resultaat van deze vegaburger kan je op de foto zien. Ik vond hem erg lekker, maar hij viel nog wel makkelijk uit elkaar. De tweede poging volgt later!

’s Avonds snoepte ik een zakje paprikachips, al had ik liever een blokje kaas genomen. Gelukkig zijn mijn overgevoeligheden, zoals bij mesologie gemeten, van tijdelijke aard. Ik mis de cacao en kaas zo!

Tot zover mijn eerste FeelGoodBoost eetdagboek! Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden, want zoals ik al zei is het maken ervan buiten mijn comfort zone. Laat je het weten in de reacties?