In de orthomoleculaire voedingsleer worden bepaalde voedingsmiddelen gecombineerd voor een optimaal resultaat in het lichaam. 1 + 1 = 3 dus. In veel gevallen is het in “het echte leven” net zo. Samen bereik je nu eenmaal meer. Dat is een van de redenen waarom ik samenwerk met onder andere Ecomarkt. Onlangs maakte ik een recept voor hen, dat ik vandaag met jullie deel. Het gaat om het recept voor een boekweitontbijt met nazomerfruit.

Recept voor boekweitontbijt met nazomerfruit | eethetbeter.nl

Ecomarkt

Eens per maand plaatst Ecomarkt een recept van mij. Ken je Ecomarkt al? Dit is een supermarkt met natuurvoeding. Als natuurvoedingsadviseur voel ik mij daar als een vis in het water! Ik ben niet zo gek op winkelen in een drukke winkelstraat, maar op online shoppen des te meer. Volgens mij kopen wij tegenwoordig bijna alles op het web. Dus ook onze natuurvoeding!

Vorige week kon je mijn recept voor een glutenvrij verwenontbijt met een kortingscode op de website van Ecomarkt vinden. Vandaag deel ik hetzelfde recept op mijn eigen blog.

Ontbijt met boekweit, frambozen en bramen | eethetbeter.nl

Samenwerken

Eén van de dingen die ik zo leuk vind aan bloggen, is de samenwerkingen die ik aan ga en de leuke producten (en mensen) die ik leer kennen. Ik raak hier echt geïnspireerd door! Hopelijk kan ik op mijn beurt jullie weer inspiratie geven om nieuwe dingen te proberen en om uit te vogelen welke voeding het beste voelt voor jouw lichaam. Zo bereiken we met zijn allen meer! Ik vind het ook altijd leuk als jullie reageren en ideeën te delen 🙂

Samen ben je sterker | eethetbeter.nl

Recept voor boekweitontbijt met nazomerfruit

Glutenvrij en veganistisch ontbijt met boekweit. Het is geschikt voor 2 tot 3 personen.

Ingrediënten

Benodigdheden

  • keukenmachine
  • oven
  • 2-4 vuurvaste glazen (die van mij komen van Ikea) of een ovenschaal

Bereiding

  1. Warm de oven voor op 180 graden;
  2. Prak de banaan en voeg deze samen met het vanillepoeder, het bakpoeder, de amandelmelk en een snuf zout. Voeg daarna 100 gram boekweitvlokken toe en mix totdat er een beslag ontstaat;
  3. Spatel de vruchten voorzichtig door dit mengsel heen en schep het in de glazen
  4. Maak in een apart bakje een kruimelig deeg met het restant van de boekweitvlokken, de kokosbloesemsuiker, de kokosrasp en de kokosolie door elkaar heen
  5. Bedek ieder glas met een laag van het heerlijke zoete, kruimeldeeg
  6. Bak dit boekweitontbijt circa 30 minuten in de oven
  7. Eet smakelijk!

Wie inspireert jou?

Recepten voor de nazomer | eethetbeter.nl