Weet je, ik kan me helemaal voorstellen dat dit weekmenu het allerslechtst wordt gelezen van allemaal. Deze keer gaan we het namelijk hebben over het toevoegen van groente aan het ontbijt. “Waaaaahhht?” hoor ik je denken, maar het valt heus mee hoor, zo gek is het niet. Denk maar eens aan een groene smoothie. Ook het carrot cake ontbijt met havermout is onwijs lekker en voor de meeste mensen maar een piepklein beetje buiten de comfort zone.

Weekmenu: groente toevoegen aan het ontbijt | eethetbeter.nl

Waarom zou je groente toevoegen aan het ontbijt?

Ik kan me zo voorstellen dat je geen idee hebt waarom je groente toe zou voegen aan het ontbijt. Het meest eenvoudige antwoord? Dan heb je het maar alvast binnen! Heel handig als je bijvoorbeeld een paar dagen op rij uit eten gaat of het gevoel hebt dat jouw lichaam om extra vitamines vraagt. Een nog veel belangrijker reden wat mij betreft is dat groente het belangrijkste component behoort te zijn van onze voeding. Niet alleen voor het milieu en het dierenleed, maar vooral omdat ons lichaam het supergoed doet op wat extra groentes.

Weekmenu #3: groente toevoegen aan het ontbijt

Hierbij alweer het derde weekmenu in de maand met minder stress (maandthema: mag het iets minder zijn?). Het bevat recepten voor ontbijt, lunch, diner en tussendoortjes. Er is rekening gehouden met een juiste balans tussen groente en fruit, er is voldoende variatie in de eiwitbronnen en de basis van de gerechten is vers en puur.

[table id=3 /]

Eet jij wel eens groente bij het ontbijt? Zou je het “durven”?

Let wel: dit menu is niet bedoeld om af te vallen en is zo algemeen mogelijk gemaakt. Doel van dit weekmenu het het laten zien hoe eenvoudig je lekker, leuk en gezond kunt eten met verse en pure ingrediënten. Heb je specifieke voedingswensen of gezondheidsklachten, dan kan je altijd contact opnemen voor een voedingsconsult op afstand. Lees ook mijn disclaimer.