Na het succes van de weekmenu’s binnen het thema “mag het iets minder zijn?” wordt het tijd voor een vervolg. Deze keer geef ik je suggesties voor het vierde weekmenu: gezond eten met het gezin!

Gezond eten met kinderen | eethetbeter.nl

Wat eten we vandaag?

Vorige maand plaatste ik enkele weekmenu’s waarbij minder stress absoluut één van de peilers was. Wij streven ernaar om eens per week “grote” boodschappen te doen en bedenken dus van tevoren wat we de rest van de week gaan eten. Het bedenken wat er op tafel gezet gaat worden is iedere keer weer een opgave, zelfs voor een foodie als ik. Vandaar deze suggesties voor het menu. Niet alleen voor jou, maar ook voor mezelf 😉

Kinderen eten met de pot mee

Ik vind het belangrijk om tijdens het diner allemaal (ongeveer) hetzelfde te eten. Als de kinderen iets niet willen eten dan is dat oké… maar ze krijgen zeker niets anders! Met een continurooster op school en wellicht ook een stukje sociale druk is het lastiger om tussen de middag iedereen hetzelfde voor te schotelen. Dat vereist wat meer creativiteit en aanpassingsvermogen.

Zou jij interesse hebben in een weekmenu met meer lunches voor onderweg?

Weekmenu #4: gezond eten met het gezin

Onderstaand weekmenu bevat suggesties voor ontbijt, lunch, diner en tussendoortjes. Er is rekening gehouden met een juiste balans tussen groente en fruit, er is voldoende variatie in de eiwitbronnen en de basis van de gerechten is vers en puur.

 

DagOntbijtLunchDinerTussendoor
Maandag:Recept banaan kaneel smoothie | eethetbeter.nlGroene smoothieBonensalade met fetaErvaring The Green Happiness | eethetbeter.nlZoete aardappelsoepFruit en pure chocolade
Dinsdag:Kwark met fruitRestje zoete aardappelsoepSpagetti bologneseRauwkost
Woensdag:Ontbijtrecept voor mannen | eethetbeter.nlMakkelijk ontbijt met zalm en eiRijstwafels met belegRecept voor chili met mais en courgette | eethetbeter.nlMexicaanse chili con carneFruit en noten
Donderdag:Kwark met notenEimuffinsKliekjesGeroosterde kikkererwten
Vrijdag:Recept voor een tropische smoothiebowl met ananas | eethetbeter.nlSmoothiebowlSpringrollsKapsalon met zoete aardappelFruit en pure chocolade
Zaterdag:BoekweitontbijtRijstwafels met belegRecept voor kaasfondue zonder alcohol | eethetbeter.nlKinder kaasfondueGedroogd fruit en groentechips
Zondag:Broodje met ei, croissant met jamSalade met groene kool en tonijnBloemkoolsoep met spekjesRecept voor hazelnootschuimgebak zonder geraffineerde suikers |eethetbeter.nlHazelnootschuimgebak

 

Let wel: dit menu is niet bedoeld om af te vallen en is zo algemeen mogelijk gemaakt. Doel van dit weekmenu het het laten zien hoe eenvoudig je lekker, leuk en gezond kunt eten met verse en pure ingrediënten. Heb je specifieke voedingswensen of gezondheidsklachten, dan kan je altijd contact opnemen voor een voedingsconsult. Je kunt geen rechten ontlenen aan dit weekmenu. Lees ook mijn disclaimer.

Weekmenu gezond eten met het gezin | eethetbeter.nl

Annemieke Statz

Annemieke Statz

Foodblogger bij Eet het beter
Enthousiaste dertiger, samenwonend in Ede en moeder van drie jongens (2008, 2010 en 2015). Voedingsadviseur. Altijd bezig met (gezond) eten, beweging en ontspanning. Wil iedere dag een beetje beter worden ❤
Annemieke Statz

Laatste berichten door Annemieke Statz (bekijk alles)


Iedere vrijdagochtend de lekkerste gezonde recepten en leukste tips voor het hele gezin in jouw mailbox? En bovendien een GRATIS ebook ontvangen met gezonde traktaties? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!


Pin It on Pinterest